Osteopatia i rehabilitacja

Centrum osteopatii w Poznaniu

Zobacz, czym zajmuje się osteopata

Zapisz się na rehabilitację w klinice osteopatii w Poznaniu

KIM JESTEŚMY

Leczymy sprawdzonymi metodami, osteopatia to nasza specjalność

Zaburzenia układu ruchu i narządów wewnętrznych to tylko niektóre dolegliwości, w których pomoże osteopatia. Co to oznacza w praktyce?

Korzystamy ze skutecznych technik czaszkowo-krzyżowych, trzewnych oraz mięśniowo-powięziowych i funkcjonalnych. Dodatkowo stosujemy wachlarz metod fizjoterapeutycznych, aby dopasować leczenie do pacjenta. Daj sobie pomóc!

CO LECZYMY

Skutecznie uwalniamy od bólu

Leczymy bóle kręgosłupa i stawów – także skroniowo-żuchwowego, bóle i zawroty głowy, bóle związane z ciążą, bóle pooperacyjne i zrosty. Prowadzimy korektę wad postawy oraz terapię schorzeń dziecięcych (problemy rozwojowe, problemy z karmieniem, snem itp.). Rozwiązujemy problemy funkcjonowania narządów wewnętrznych, wspieramy leczenie chorób układu oddechowego.

Pomagamy pacjentom potrzebującym:

NASZ ZESPÓŁ

Sprawdzeni osteopaci w Poznaniu

Zdrowie naszych pacjentów jest zasługą grupy certyfikowanych specjalistów z dr. Jarosławem Ciechomskim D.O. na czele. Zobacz, kto może Ci ulżyć w dolegliwościach!

GALERIA

Nasz gabinet

DLA PACJENTA

Wybierasz się do osteopaty?

- Warto wiedzieć

- Często zadawane pytania

Osteopatia opiera się na szerokiej wiedzy z zakresu anatomii, fizjologii, biomechaniki oraz patofizjologii. Szczegółowa znajomość ludzkiego ciała oraz wyćwiczone dłonie pozwalają osteopacie używać metod manualnych do leczenia pozornie niepowiązanych dolegliwości.

W Europie D.O. (dyplomowanym osteopatą) może być lekarz lub fizjoterapeuta, który ukończy kilkuletni system szkoleń podyplomowych w akredytowanych szkołach osteopatii.

Osteopatia dziecięca może być aplikowana od 1. tygodnia życia. Holistyczne podejście do pacjenta sprawdza się przy wczesnej eliminacji problemów takich jak: nieprawidłowe napięcie mięśniowe, asymetrie w budowie ciała, kolka, nadpobudliwość i płaczliwość, zaburzenia ssania i połykania.

Oprócz dolegliwości związanych z układem ruchu i bólem osteopata może pomóc w przypadku problemów z koncentracją, zaparć, dolegliwości zapalnych w obrębie płuc, zatok czy uszu.

Zastanów się, jak opisać swoje dolegliwości – kiedy się zaczęły, jak się rozwijały, gdzie występuje ból, w jakich sytuacjach się pojawia… Istotną informacją dla osteopaty są wszelkie zaburzenia w ciele (na przykład problemy trawienne), przebyte urazy i operacje oraz przyjmowane leki.

Jeśli masz wyniki badań obrazowych, koniecznie zabierz je ze sobą. Kompleksowe badanie osteopatyczne wymaga rozebrania się do bielizny, dlatego warto wybrać komfortowy strój.

Odpowiednio przeprowadzone leczenie osteopatyczne jest bezpieczne. Ze względu na charakter terapii pacjent może odczuwać pogorszenie w ciągu pierwszych 48 godzin – nawet po chwilowej poprawie bezpośrednio po zabiegu. Wszelkie reakcje należy opisać przy kolejnej wizycie.

Naturalne – chwilowe! – reakcje pozabiegowe mogą obejmować: uczucie zmęczenia i osłabienia, rozbicie, nudności, siniaki, przejściowy ból także w innych częściach ciała.

AKTUALNOŚCI

Osteopatia na bieżąco