Masaż głęboki

Czym jest masaż głęboki? Masaż głęboki to rodzaj terapii skupiającej się na przywracaniu prawidłowego stanu głębokich warstw mięśni i tkanki łącznej. Jest on wyjątkowo skuteczny w przypadku przewlekłych napięć w różnych strefach, znakomicie sprawdza się m.in. w przypadku sztywności karku, przy napięciach dolnego odcinka pleców czy bolesnym barku. Stosuje się go również w przypadku:

• przewlekłego bólu,
  • ograniczenia ruchomości,
  • pozostałości po urazach (np. uraz biczowy – whiplash, upadek, kontuzja)
  • nawracających, bolesnych urazach,
  • w zespole cieśni nadgarstka, zespole górnego otworu klatki piersiowej,
  • wadach postawy,
  • fibromialgii,
  • napięciach i skurczach mięśniowych i wielu innych.

Jak działa masaż głęboki? W przypadku przewlekłego napięcia czy przy uszkodzeniu mięśni na tkance pojawiają się zrosty (pasma tkanki które są bolesne, sztywne) – mogą one występować zarówno na poziomie mięśni, ścięgien jak i więzadeł. Zrosty te mogą blokować krążenie i wywoływać ból, powodować ograniczenie ruchu, mogą być również przyczyną stanów zapalnych Masaż głęboki poprzez rozluźnienie, wydłużenie i zlikwidowanie zrostów oraz nieprawidłowych wzorców ruchowych w układach tkanek znosi ból i przywraca prawidłowy zakres w najbardziej efektywny i najmniej obciążający pacjenta sposób.

Jakie techniki wykorzystuje masaż głęboki? Masaż głęboki czerpie techniki między innymi z rozluźniania mięśniowo- powięziowego (myofascial release), masażu tkanki łącznej, terapii punktów spustowych.

Jaki jest cel kursu masażu głębokiego? Kurs masażu głębokiego ma na celu pomoc w zrozumieniu warstwowego układu tkanek człowieka oraz przygotowanie do praktycznej i przede wszystkim skutecznej pracy z pacjentem z wykorzystaniem technik specyficznych dla masażu głębokiego.

Niektóre z zabiegów są podobne do zabiegów stosowanych w klasycznym masażu terapeutycznym, ale ruch w masażu głębokim jest wykonywany dużo wolniej a nacisk jest głębszy i koncentruje się na strefach napięcia i bólu. Zgłoś się już dziś.

Prowadzący

Jarosław Ciechomskidr Jarosław Ciechomski

Największą pasją mojego życia jest praca z człowiekiem. Nie ze standardowo rozumianym pacjentem, postrzeganym tylko i wyłącznie przez pryzmat jego choroby czy problemu, ale z człowiekiem jako istotą na której ogólny dobrostan wpływa, oprócz „fizycznego” stanu organizmu, także całokształt sytuacji budowanej przez jego stan psychiczny, sposób życia i warunki, w jakich przyszło mu funkcjonować. Dlatego właśnie prawie dziesięć lat temu postanowiłem zostać osteopatą. To dla mnie sztuka myślenia i leczenia (w tej właśnie kolejności), sztuka prowadzenia pacjenta ku zdrowiu i lepszemu samopoczuciu, bazująca na zasadzie, że ciało jest nierozłączną całością.

Zgłoś się

Ramowy plan zajęć

1. Część teoretyczna
  • Zasady stosowania masażu głębokiego